josefinistas

Här på min blogg kommer du få se massa positiva inlägg om träning, mode, mitt liv och massa mer!

2016

Publicerad 2016-01-16 13:49:33 i Allmänt,

Hej alla fina människor! 
Nu är det verkligen längesen jag skrev här sist, och som ni ser är det mesta nytt på bloggen. Och jag har även tagit bort tidigare inlägg, eftersom jag vill börja om på nytt! Och då menar jag inte bara med bloggen, utan med allt. Med skolan, träningen, hela livet helt enkelt. För jag har ett väldigt speciellt nyårslöfte. Att i slutet på 2016 vill jag ärligt kunna säga att detta har varit det bästa året någonsin. Och för att jag ska lyckas med det, måste jag lägga om min vardag lite. T ex ska jag tänka mer på vad jag stoppar i mig, så inget mer godis för mig eller kakor. Och även träningen måste jag komma igång med igen. 
Men min största förändring börjar på måndag. För då börjar min sockerfria månad. Jag ska försöka att inte äta något tillsatt socker alls, och med tanke på allt som finns i dagens livsmedel kommer det bli svårt. Det finns ju egentligen socker i typ allt. T ex i såser man köper på flaska, i yoghurt, i färdigmat. Sockret har man i för att maten ska smaka godare, och pga det har vi lärt oss att inget är gott utan socker. Vi har helt enkelt blivit sockerberoende. Men om man taf bort det tillsatta sockret i någon månad, kommer man tycka att maten utan socker är godare. Man kommer vara piggare under dagen, sova bättre, prestera bättre under dagen, och risken för hjärtsjukdomar kommer sjunka drastiskt. 
Så på måndag och en månad framåt kommer jag försöka utesluta tillsatt socker, och jag kommer dokumentera varje dag hur det går för mig! 
 
Så om ni vill följa min vardag och få ta del av mode och träning, så kika in någon gång varje dag! 
 
Ha en underbar dag! 
xoxo
Bilder från det senaste! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefin

Jag är en värmländsk tjej på 16 vårar som drömmer om att nån gång göra bröllopsklänningar. Jag går just nu 1an på gymnasiet men på fritiden syr och tränar jag. Mitt motto är att gå sin egen väg och göra så att varje dag räknas.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela